Komunikacja w polskim biznesie.
Autor: MEGAMOCNY
Rozwój nowoczesnych technologii komunikacji w firmie.
Dzięki rozwojowi małych i średnich przedsiębiorstw następuje w Polsce przełom i bardzo dynamiczny wzrost zainteresowania nowoczesnymi rozwiązaniami teleinformatycznymi. Rozwiązaniami które nie tylko opierają się o standardowe rozwiązania oferowane przez polskich operatorów takich jak PSTN (analogowe linie telefonicznie), BRI i PRI, czy rozwiązania centralek PBX ale przede wszystkim systemami które zapewniają bardzo elastyczne i rozwojowe rozwiązania zaspokajające wszelkie wymagania dotyczące obsługi klientów, a także komunikacji wewnątrz firmy.
Wzrost zainteresowania firm nie tylko w Polsce ale także na całym świecie nowoczesnymi rozwiązaniami teleinformatycznymi, oraz możliwością oszczędności na kosztach połączeń telefonicznych (nawet 70%) spowodował wzrost zainteresowania technologią VoIP.
Protokół komunikacyjny IP (VoIP)
VoIP (ang. Voice over Internet Protocol) - technologia umożliwiająca przesyłanie dźwięków mowy za pomocą łączy internetowych lub dedykowanych sieci wykorzystujących protokół IP, popularnie nazywana telefonią internetową. Dane przesyłane są przy użyciu protokołu IP, co pozwala wykluczyć niepotrzebne "połączenie ciągłe" i np. wymianę informacji gdy rozmówcy milczą.
Zalety w porównaniu z telefonią tradycyjną:
- oszczędności sięgające do 70% miesięcznych kosztów ponoszonych na rzecz rachunków telekomunikacyjnych
- niezależność od operatorów/monopolistów państwowych (swoboda wyboru a potencjalnie także większa prywatność)
- bezpłatne rozmowy wewnątrz sieci operatora
- niższy koszt połączeń z telefonią stacjonarną
- pełna mobilność użytkownika (problem roamingu ma ograniczone znaczenie)
- niski koszt infrastruktury (w porównaniu z tradycyjnymi liniami telefonicznymi)
- integracja z przyszłościowymi usługami takimi jak przesyłanie danych czy obrazu
Problem ze świadomością klientów w Polsce
Niestety bardzo istotnym problemem rozwoju technologii VoIP w Polsce i powszechnego użycia jej w firmie jest niska świadomość przedsiębiorców o możliwościach i zaletach telefonii internetowej. Mimo wielu starań polskich operatorów telekomunikacyjnych VoIP, zbyt mało firm ma wystarczającą wiedzę, aby zastanowić się nad wdrożeniem technologii VoIP w przedsiębiorstwie i docenić jej najważniejsze atuty.
Podsumowanie
Telefonia VoIP daje niesamowite elastyczne i rozwojowe rozwiązania telekomunikacyjne, spełnia wszystkie wymagania najbardziej wymagających klientów i jest obecnie najtańszym sposobem komunikacji zarówno wewnątrz firmy (np. między oddziałami) jak i kontaktów z klientami. Jednak bardzo dynamiczny wzrost zainteresowania tą technologią jest powstrzymywany przez bardzo niską świadomość polskiego społeczeństwa. Jedynym rozsądnym rozwiązaniem są działania PR operatorów VoIP, ale nie tylko promujących ofertę i firmę, ale także technologię VoIP.
Krystian Szachogłuchowicz Komunikacja w biznesie http://strefabiznes.com Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz